Programma 1: Bestuurlijk domein

Wat gaan we ervoor doen?

Dienstverlening

In 2020 wordt de gemeentelijke dienstverlening herijkt. Hierbij wordt nagegaan of en zo ja op welke wijze de dienstverlening - zowel digitaal als niet-digitaal - verder kan worden verbeterd.
Om de digitalisering voor de inwoner zo toegankelijk mogelijk te maken wordt onderzoek naar een voor Heemskerk geschikt digitaal portaal (MijnHeemskerk) gedaan. De aansluiting op de berichtenbox van Mijn Overheid die er nu al is wordt uitgebreid met de OZB aanslagen. Daarnaast ontvangen inwoners waarvan het reisdocument verloopt via deze berichtenbox melding van het verlopen van het reisdocument. Het in 2019 ingezette Iburgerzaken wordt uitgebreid met inzetten op levensgebeurtenissen. Gedacht moet dan worden aan het volledig regelen van je huwelijksvoltrekking of geboorteaangifte online.

ga terug