Begroting 2020

E Bedrijfsvoering

Communicatie

Communicatie richt zich meer en meer op de dialoog en interactiviteit met inwoners, bedrijven, organisaties en andere groepen. Luisteren en aansluiten bij de belevingswereld van inwoners is daarbij de basishouding. Het inzetten van gevarieerde communicatiemiddelen is essentieel en sluit aan bij de diversiteit van de inwoners. Social media (Facebook, Instagram, Twitter en Whatsapp) worden net als de meer traditionele kanalen (telefoon, brief, e-mail, bezoek, persoonlijk contact) gebruikt om met elkaar in gesprek te gaan en informatie uit te wisselen. De laagdrempeligheid van sommige kanalen maakt dat gemeente, bestuur en inwoners makkelijker dichter bij elkaar komen.
Digitale dienstverlening groeit nog altijd. Het voordeel is dat mensen op een tijdstip dat het hen uitkomt diensten kunnen aanvragen, informatie kunnen ophalen of formulieren kunnen inleveren. Tegelijkertijd is er oog voor de inwoners, die niet voldoende digitaal vaardig zijn. Zij kunnen ondersteuning krijgen bij de online dienstverlening.

ga terug