F Verbonden Partijen

Heemskerk

Verplichte deelname

Rechtsvorm

Gemeenschappelijke regeling (openbaar lichaam)

Deelnemende partijen

Gemeenten Beverwijk, Heemskerk en Velsen

Bestuurlijke vertegenwoordiging

Wethouder dhr. G.J.W. de Vries en wethouder mw. A. van Dijk

Behartigd openbaar belang

De gemeenschappelijke ReinUnie heeft tot doel de gemeenschappelijke belangen van de deelnemers te behartigen die verband houden met de koopovereenkomst tussen ReinUnie en NV HVC alsmede het financieel beheer van het onroerend en roerend goed.
Daarnaast wordt gestreefd naar de bevordering van gemeenschappelijke standpuntbepaling van de deelnemers op het gebied van afvalverwerking en reiniging.

Visie op de verbonden partij

Ondanks dat de concessie van de uitvoeringsovereenkomst is afgelopen, wordt de regeling vanuit de signing- en closingbinder (overeenkomst tot koop en verkoop van activa en passiva) met betrekking tot de ReinUnie nog in stand gehouden totdat de regeling is opgeheven.

Beleidsvoornemens 2020-2023

Onderzoek vindt plaats naar het overdragen van de aandelen HVC, die nu door de GR AIJZ worden aangehouden, naar de GR Reinunie.

Wijziging belang

Het beheren van deze huur, financiering en andere overeenkomsten en het gemeenschappelijk bepalen van standpunten voor zover het onderwerpen betreft op het gebied van afvalbeheer, zijn de activiteiten van de gemeenschappelijke
regeling.

Bedragen x € 1.000

Financiële gegevens

Eigen vermogen

Vreemd vermogen

Resultaat voor bestemming

Financiële bijdrage van de gemeente

Bron

Jaarrekening 2019 en Begroting 2020

Toelichting financiële gegevens

Voor de financiering van het onroerend goed is een langlopende lening afgesloten met de Reinunie NV (onderdeel van HVC). De jaarlijkse bijdrage heeft betrekking op de beheerskosten van de regeling.

Risico's waarvoor geen maatregelen zijn getroffen